Sva lica glazbe: Žare Batinović

10.09.2012. IHG

Žare Batinović, rođen, živi i radi u Splitu. Glazbene spotove počinje snimat početkom 90-ih za Daleku obalu i Nenu Belana. Od tada  je snimio više od 150 spotova za najznačajnija hrvatska imena: Gibonni, Oliver, TBF, Daleka Obala, Parni valjak, Luky, Severina, Magazin, Rozga, Bajaga

Dobitnik je Crnog mačka za spot Genije TBF-a i Porina za spot Teške boje grupe Majke.

Najbolju suradnju ima s Gibonijem kojem je snimio dvadesetak spotova i dva dokumentarna filma. Dva filma je snimio i za Olivera kao i 30-to minutni glazbeni film za Lukija.

Osnovna karakteristika spotova je da su uvijek drukčiji i van kalupa većine drugih u eteru.

Takav prepoznatljiv rukopis je počeo u suradnji s Gibonnijem na spotu Tempera i nastavio se do današnjih dana.

Iako je devedesetih radio samo kao režiser-scenarist, od 2000-ih radi i montažu, postprodukciju, a ponekad i snimateljski posao.

Nakon dvogodišnje pauze  / zbog zasićenja / 2010. se vraća sa spotom Čemu se nadaš srce moje Gibonnija i od tad niže spotove za Majke, Bajagu, Madre Badessu i druge. 

Svjež, s novim rukopisom i željan novih snimanja…

Evo, to su riječi Žareta Batinovića, kojima se odlučio predstaviti našim čitateljima. Za gledatelje Ružione je bilo malo rječitiji.

"Ja sam banderas po zanimanju – meni je bilo suđeno da se penjem po banderama (stupovima) i mijenjam rasvjetu. Počeja san tako da san pogleda valjda doslovce 3 filma, otiša u kino klub, snimija 1 film i pokupija 100 nagrada. Tako je to počelo", predstavio se Žare Batinović kao redatelj spotova u emisiji Ružiona iz svibnja 2012.

"Bend s kojim sam počeja karijeru režisera spotova je Daleka obala. Moja srića je što su oni ka bend postali zapaženi i automatski povukli i mene. Posli njih je doša TBF, isto bend iz garaže, i kako su i oni bili zapaženi, bija san i ja. Moja je srića da je 80% glazbenika čije san spotove radija – uspijevalo na glazbenoj sceni. Bez tog faktora sve bi bilo suludo", kaže Batinović. 

Na setu se uvijek trudi imati što manje ljudi: "U mene je to na nivou Monthya Pythona. Sa mnom od početak radi snimatelj Boris Poljak – i nas smo dvojica sva ekipa u 90% mojih spotova". 

Pisanje scenarija mu nije jaka strana: "Radili smo Gibonniju Divji cvit i bija je u igri sponzor, koji je tražija da prije snimanja vidi scenarij spota. Ja Gibu znan 100 godina, volimo se, svađamo se, sve mu mogu reć – pa san mu reka: Stari moj, neman ti ja scenarij, ne mogu ti ja to ni napisat. Ja bi se sam smija kad bi vidija kako to na papiru izgleda". 

Ovoje sigurno još jedna od stvari koje ne znate o njemu: "Ja san daltonist. Ljudi ni ne znaju da kad slažem boje, to radim kao osoba koja nema normalan, zdrav vid".

Teške boje, (konačno) Porin za najbolji spot 2012.: "I taj je spot nastaja u hodu. Znala se samo osnovna nit a sve ostalo je bila improvizacija, doslovce od kadra do kadra. Mala djevojčica iz spota ima 5 godina i živi u New Yorku. Kad je vidila spot rekla je da više nikad u životu neće glumiti, da joj je to grozno ružno… To je zdravo dijete :-)"

Slijedi subjektivni i autorski izbor spotova Žareta Batinovića u izboru Žareta Batinovića: 

Gibonni: Čemu se nadaš srce moje

Oliver: Trag u beskraju

 TBF: Jen dva

Luky: Prije sna

Goran Bare i Majke: Teške boje

 

 

 

Kontakt

Unison hrvatski glazbeni savez
(sljednik bivšeg IHG-a)

Telefon: 01 3668 027
Fax: 01 3668 047
Adresa: Brozova 8a, Zagreb
E-mail: info@unison.hr