Redatelji Porinovci biraju najbolje domaće spotove 2011.

10.04.2012. IHG

Kadar iz spota Mater

Dok se zahuktava 19. izdanje Diskografske nagrade Porin, u IHG-u smo od pet posljednjih dobitnika Porina za režiju video-broja zatražili da izaberu najbolji domaći spot prošle godine.

Redateljski dueti kao prošlogodišnji pobjednici Zdenko Bašić & Manuel Šumberac, timovi kao što je Gitak Radiotelevizija, ili 'solisti' Darko Drinovac, Radislav Jovanov Gonzo i Andrej Korovljev izabrali su 'po svom guštu' i posve neslužbeno, ali njihov izbor je vjerojatno zanimljiv kao putokaz za žešće konkurente za Porina 2012. Službena odluka o tri nominirana spota i pobjedniku je, naravno, u rukama više od 1150 Porinovih glasača. Evo što o prošlogodišnjoj produkciji kažu laureati:

Andrej Korovljev (uz Slavena Jekauca, pobjednik iz 2005. sa spotoom Pržiiii Ede Maajke) nije previše dvojio.

'Ja sam veliki ljubitelj naracije u muzičkim spotovima, oni koji stavljaju dramaturgiju ispred puke estetike moji su favoriti. U 2011. nisam vidio puno spotova koji pričaju priču, a još manje onih koji to rade kvalitetno i sa solidnim produkcijskim backgroundom. Jedan spot definitivno se izdvojio svježom idejom, kreativnim šarmom i vrlo solidnom realizacijom. To je spot za pjesmu TBF-a Mater, u režiji i produkciji Gitak radiotelevizije, moj prošlogodišnji favorit!'.

 

Gonzo je 3 puta za redom bio dobitnik Porina - 2006. za Ero s onoga svijeta riječkog Leta3; 2007. ponovno za njihovo Dijete u vremenu i 2008. za TBF–ov Smak svita. Teško mu je, kaže, izdvojiti neki kompletni uradak koji bi imao jako dobar vizual poklopljen na neku pjesmu ili audio, ali je 'upamtio' Mater TBF-a, dok je Ezoteriju Hladnog piva apostrofirao kao broj 'zanatski i produkcijski urađen na nivou'.

 

 

Darko Drinovac, pobjednik 2009. s Dinovim spotom Hipnotiziran rekao je: 'Po meni je samo jedan obilježio 2011. godinu, a to je spot Žare Batinovića za grupu Majke – Teške boje. Spot po meni sjajno iskorištava religijske motive koji su provučeni sa svirkom članova banda'.

'Inače česti religijski motiv u spotovima ovdje je vješto iskorišten da se prikaže patnja u simbolima koji različito utječu na gledatelje, a samim time daje dodatni doprinos izvrsnoj pjesmi, što je i cilj spota', zaključio je Drinovac.

 

 

Među najboljim domaći spotovima ekipi iz Gitak radiotelevizije, slavljenicima iz 2010. s TBF-ovim Datom je Stari momci – Picksiebner.

'Osim Picksiebnera, zapazili smo i spotove Elle Dvornik – Vrati mi sve te Ivane Kindl – Nisi sam. Najvažnija stvar za svaki video spot jest da zadrži i prikaže u 'pokretnim slikama' atmosferu same pjesme, u suprotnom je spot uglavnom promašaj. Svi ova tri spota, uz bitan detalj da su strukovno odrađeni vrlo korektno, savršeno odražavaju atmosferu pjesama koje prezentiraju', obrazložio je izbor Gitakovac Marijo Grabovac.

 

 

Prošlogodišnji dobitnici Porina za Gibonnijev Žeđam, Bašić i Šumberac, odrekli su se prava izbora jer kažu da je teško govoriti o 'najboljem spotu' kad su sami autori jednog projekta, a i na nekoliko su projekata surađivali tako da su odabrali 'ostati vjerni ideji i projektima u koje i sami vjeruju'.

'Drugi razlog je što nismo baš recentni u praćenju hrvatske scene: naš oblik posla i animacija zahtijeva jedan samostanski pristup i ponekad kreativno uživamo u toj odvojenosti od svega što se događa oko nas', iskreno su priznali Manuel i Zdenko.

Njihov projekt iz 2011. kojeg spominju ponovno je vezan uz Gibonnija – naravno, Vesla. Kad ga već nisu preporučili oni – sa zadovoljstvom to činimo mi.

 

 

Sve o 19. Porinu 2012. na Porin.info

 

Kontakt

Unison hrvatski glazbeni savez
(sljednik bivšeg IHG-a)

Telefon: 01 3668 027
Fax: 01 3668 047
Adresa: Brozova 8a, Zagreb
E-mail: info@unison.hr