Victoria Campoamor: Korisnici i dalje vole posjedovati glazbu!


Victoria Campoamor, Foto: Netokracija

Na Međunarodnu autorsku kreativnu konferenciju (MAKK) dolazi i Victoria Campoamor, voditeljica glazbenih partnerstava Google Play Musica za Europu, Bliski Istok i Afriku, koja će govoriti upravo o servisu za streaming glazbe Google Music Play, koji je odnedavno dostupan i u Hrvatskoj.

Uoči konferencije, Netokracija je s Victorijom porazgovarala i o tome na koji se način mijenja naša konzumacija glazbe, gdje tu stoji glazbena industrija te koristi li i sama 'streaming' servise.

Victoria se Googleu pridružila početkom ove godine kako bi ojačala suradnju Google Playa s izdavačima i povezanim društvima na ovom području. Prije toga je bila direktorica operacija u PRS for Music, što je britanski ekvivalent ovdašnjeg Hrvatskog društva skladatelja i njegove stručne službe ZAMP, koji je i sudjelovao u pregovorima za dovođenje samog Google Play Musica na ove prostore. Victoria napominje kako joj je to pomoglo da ima uvid u cjelokupni proces licenciranja – i sa strane davatelja licence i korisnika.

"U Googleu sam dio tima koji se bavi glazbenim partnerstvima, a odgovorna sam za to da naš glazbeni katalog bude što je moguće širi te da uključuje i internacionalnu i lokalnu glazbu. Radim s velikim, ali i nezavisnim kućama, umjetnicima, društvima i izdavačima kako bi se osigurala prava nositelja te kako bi se plaćalo za glazbu koja se koristi u našim uslugama. Također, pomažem u proširenju poslovanja s trećim stranama, kao što su mobilni operateri", kaže.

Kupovanje ili 'najam' glazbe? Zašto ne oboje?
Google Music je ipak u Hrvatsku ušao samostalno, bez suradnje s operaterima, a tu već imamo Deezer, koji surađuje s Hrvatskim Telekomom, te Rdio koji je također samostalan. U iščekivanju novih igrača, nismo mogli ne primijetiti kako su svjetski trendovi na velika vrata ušli i u našu regiju – kupovina glazbe se smanjuje, a korisnici se okreću unajmljivanju, streamingu. No, glazbena industrija još se nije do kraja prilagodila novim trendovima, a Google Play Music, za razliku od ostalih spomenutih servisa, kao da nudi "most" između starih i novih navika – omogućuje i "strujanje" glazbe, ali i kupovinu pjesama te albuma.

"Upravo nam to daje jedinstven uvid u ponašanje korisnika. Vidimo i dalje značajan broj osoba koje preferiraju posjedovanje glazbe, stoga ne predviđamo da će taj model uskoro nestati. No, najveći rast vidimo u našem pretplatničkom modelu koji omogućuje pristup cijelom katalogu. Google se trudi dati najbolje moguće iskustvo svojim korisnicima, stoga ćemo im ponuditi i druge modele konzumacije glazbe koje budu tražili.
Google Play Music omogućuje i preslušavanje glazbe, ali i kupovinu. Google Play Music omogućuje i preslušavanje glazbe, ali i kupovinu.

Glazbena industrija je u prošlosti bila previše reaktivna i ne u skladu s korisničkim potrebama koje se mijenjaju", kaže Victoria, ali i dodaje kako je važno osiguravati nove poslovne modele koji će biti profitabilni za kreativni sektor, izvođače i skladatelje. Google Play zbog toga sklapa partnerstva s nositeljima autorskog prava i njihovim zastupnicima, a s druge strane se brine i za krajnje korisnike, kako bi unio ravnotežu u cijeli sustav.

58 zemalja, 30 milijuna pjesama
Kada je Victoria posjetila Hrvatsku ovoga proljeća, bilo je najavljeno da bi Google Music u našoj zemlji mogao biti dostupan već do ljeta. Ljeto se produžilo na jesen, ali usluga je prije desetak dana omogućena – u Hrvatskoj, ali i 12 drugih zemalja, uključujući Sloveniju, Bosnu i Hercegovinu, Bugarsku, Rumunjsku i druge. Google Music je za sada dostupan u 58 zemalja svijeta, a planirana su i daljnja širenja.

U tom procesu veliku ulogu imaju lokalna društva, kao što je u Hrvatskoj spomenuti HDS ZAMP, a Victoria napominje kako je važno da ona prihvate modernu tehnologiju te da omoguće brz, točan i transparentan proces priljeva prihoda iz digitalnih izvora, posebno sada kad se Europa kreće prema jedinstvenom teritorijalnom modelu korištenja i davanja digitalnih usluga.

Google Play Music trenutno nudi više od 30 milijuna pjesama, a brojka se konstantno povećava. Broj domaćih autora i njihovih radova možda je trenutno nešto manji nego kod konkurencije, ali Victoria zna koliko je taj dio korisnicima bitan, stoga rade na tome da lokalna prisutnost bude što jača. Poziva i lokalne izdavačke kuće da se jave na tommyh@google.com kako bi se i njihovi radovi uvrstili u katalog pjesama. Inače, osim glazbe, Google Play u Hrvatskoj nudi kupovinu mobilnih aplikacija, a i unajmljivanje i kupovinu filmova, a Victoria najavljuje i dodatne sadržaje, poput e-knjiga i magazina.

Koju glazbu sluša i na koji način? Odgovor vas neće iznenaditi:
"Fan sam streaminga i, naravno, obožavam Google Play uslugu. Izradila sam i listu pjesama u koju sam uključila i neke vlastite pjesme na španjolskom jeziku, konstantno slušam i radio postaje, a najdraže su mi one s klasičnom glazbom, koju slušam dok radim od kuće. Otkrila sam da sam motiviranija za posao dok slušam neku od lista sa salsa glazbom. Ugodno me iznenadilo i koliko su točne preporuke, posebno kad sam dodala vlastitu glazbu – to mi je pomoglo da otkrijem novu glazbu na koju vjerojatno ne bih nikad naišla", rekla je Victoria za Netokraciju.

A vi možete poslušati Victoriju na Međunarodnoj autorskoj kreativnoj konferenciji gdje će govoriti, naravno, o Google Playu, ali i iznijeti neke zanimljive podatke o načinu konzumiranja glazbe koji su do sada prikupljeni. Konferencija se održava pod sloganom Kulturne i kreativne industrije – pokretači gospodarstva, od 19. do 21. studenog u Muzeju suvremene umjetnosti Zagreb.


Ukoliko još niste, prijavu za sudjelovanje možete izvršiti putem posebnog online obrasca.

Kompletni program možete pogledati ovdje, a novosti o konferenciji pratiti na službenim web stranicama, Facebooku i Twitteru (#MAKK).

Kontakt

Unison hrvatski glazbeni savez
(sljednik bivšeg IHG-a)

Telefon: 01 3668 027
Fax: 01 3668 047
Adresa: Brozova 8a, Zagreb
E-mail: info@unison.hr