Deezer osvaja svijet – bez Amerike

23.10.2012. Eric Pfanner, New York Times

Axel Dauchez (NY Times)

Digitalni glazbeni servis Deezer sredinom ožujka stigao je i u Hrvatsku – New York Times istražuje kako francuskom servisu ide na globalnom tržištu 

Većina najvećih internetskih tvrtki počela je u Sjedinjenim Državama ili su se ubrzo proširile i tamo. Jedan od najuspješnijih europskih start-up projekata, francuski Deezer, pak, nada se da će se pretvoriti u globalnu silu ignoriranjem Amerike.

Tvrtka Deezer  jedan je od najvećih igrača u digitalnom glazbenom streamingu. Brojem klijenata koji plaćaju za uslugu na globalnoj razini, zaostaje jedino za liderom na tržištu, servisom Spotify.  Kao Spotify, koji ima sjedište u Londonu, i Deezer, sa sjedištem u Parizu, nudi pretplatnicima neograničen pristup milijunima pjesama na zahtjev, preko računala, mobilnih telefona i drugih uređaja.

Deezer je nedavno dobio i veliku podršku za svoj pristup tržištu glazbe. Ovog je mjeseca  Access Industries, vlasnik Warner Music Groupa,  uložio u nj 100 milijuna eura. Analitičari to smatraju jednom od najvećih investicija ikad u francuski start-up servis.

"To pokazuje da oni misle da se glazbeno tržište preokreće", kaže Axel Dauchez, izvršni direktor Deezera.

Nakon bitke s piratstvom koje je svelo prodaju na pola u tek nešto više od jednog desetljeća, glazbena industrija polaže velike nade u streaming. On raste brže od digitalne kupovine, budući da mnogi glazboljupci odlučuju kako posjedovati glazbu danas ima manje smisla nego u danima plastike i vinila.

Dok Deezer i Spotify još uvijek gube novac, prodaja im i dalje rapidno raste. Deezer je generirao oko 50 milijuna eura prihoda prošle godine, a Dauchez je za 2016. postavio cilj od 1 milijarde eura od prodaje.

S više od dva milijuna klijenata koji plaćaju uslugu, Deezer prati Spotify, koja ima više od 4 milijuna. Spotify je prošle godine uveo američku verziju usluge, koja brzo raste. Ali Deezer je okrenuo leđa Sjedinjenim Državama i planira iskoristiti svoj novi novac za financiranje ekspanzije u više od 160 zemalja.

"Kao lukavi general koji odlučuje zaobići jako utvrđeno uporište i time ga učinkovito ostaviti nasukana iza neprijateljskih linija, tako i Deezer očekuje da će se rat za streaming voditi na različitim obalama," napisao je na svojoj web stranici Mark Mulligan, analitičar glazbene industrije. "Oba imaju i pravo i krivo."

Analitičari kažu da je Deezer s pravom zabrinut zbog konkurencije u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje se Spotify natječe s uslugama kao što su Rhapsody, Pandore i Rdio, iako se svi njihovi poslovni modeli blago razlikuju.

Mulligan kaže da u SAD-u ima prostora za rast, jer su premium – plaćene – streaming usluge i dalje preskupe za većinu potrošača. Ali na terenu izvan Amerike je manje gužve, i tamo je Spotify očiti lider u streamingu na mnogim tržištima na koja je stupio – osim Francuske, gdje kraljuje Deezer.

Spotify se također priprema za bitke koje predstoje. Nekoliko je njegovih zaposlenika izvijestilo o planovima tvrtke,  rekavši da je servis započeo novu rundu prikupljanja novca, pokušavajući prikupiti nekoliko stotina milijuna dolara za nove investicije.

Novi financiranje je ključno i za Deezer i za Spotify, budući da brzo troše značajne iznose novca. Da bi privukle nove slušatelje, obje tvrtke nude besplatne verzije svojih usluga, u skladu s određenim ograničenjima. Ipak, obje tvrtke moraju platiti naknadu za prava izdavačkim kućama svaki put kad netko posluša jednu od njihovih pjesama.

Dok streaming usluge prodajom oglašavanja pokrivaju dio troškova besplatnog slušanja, Dauchez  kaže da se podizanje prihoda na ovaj način pokazalo većim izazovom nego što se očekivalo. Dakle Deezer sada vidi svoju besplatnu uslugu prvenstveno kao način privlačenja slušatelja na plaćanje njihove  premium – plaćene – ponude, koja uključuje stvari kao što su neograničeni streaming, posebni sadržaj i glazbene preporuke, sve zajedno bez oglasa.

To čini širenje na nova tržišta skupim. Dok Deezer kaže da je prošle godine bio profitabilan, očekuje se da će, zbog ulazaka na nova tržišta, do 2014. gubiti novac. Tvrtka je otvorila web stranice u nekoliko novih europskih zemalja u 2011.  i ovog mjeseca ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

 

Izvorni tekst: French Music Streaming Service Is Taking On the World, but Omitting America 

 

Kontakt

Unison hrvatski glazbeni savez
(sljednik bivšeg IHG-a)

Telefon: 01 3668 027
Fax: 01 3668 047
Adresa: Brozova 8a, Zagreb
E-mail: info@unison.hr