Američka glazba nije umrla: Prodaja porasla prvi put od 2004.

01.06.2012. IHG

Možda i svijet nestane ove godine, ali glazba će preživjeti. Agencija Nielsen i magazin Billboard objavili su svoj Glazbeni izvještaj za 2011. i vijesti su napokon dobre: ukupna prodaja albuma u SAD-u je napokon porasla prvi put od 2004., a digitalna prodaja je napokon nadmašila prodaju fizičkih nosača zvuka, barem u 'komadima', ako ništa drugo.

Podatke za izvještaj osigurao je Nielsen SoundScan, informacijsko-podatkovni sustav koji prati prodaju glazbe, streamove, downloade i druge načine nabave glazbe. Izvještaj uključuje i podatke na fizičkim nosačima, ali i podatke od glavnih digitalnih prodavača, kao što je Amazon.com. Osim toga, u izvještaju su korišteni podaci iz Nielsen BDS-a, sustava nadzora glazbenih izvedbi, koji prati streamove, radijsko izvođenje i glazbene spotove.

Unatoč boljim vijestima, glazbena industrija još uvijek ne može odahnuti. Iako je prodaja albuma porasla u odnosu na 2010., ti su brojevi daleko od 'zlatnih vremena'. Naravno da dio 'krivice' za to snose i internet i glazbena online kultura, koji su dramatično promijenili načine na koje se do glazbe dolazi, razmjenjuje se ili se sluša. Piratluk je konstanta, ali glazbeni streaming servisi kao što su Spotify, Rdio ili Grooveshark pružaju legalne mogućnosti za nabavu glazbe online.

I dok je većina ljudi očekivala da industrija umre sporom i kompliciranom smrću, glazba je još uvijek živa i zdrava. Ljudi su oduvijek spremni podržavati glazbenike i umjetnike i lijepo je vidjeti da su to spremni dokazati i svojim novčanicima.
 

Izdvojeno iz Izvještaja glazbane industrije za 2011.

– Ukupna prodaja albuma iznosila je 330,6 milijuna primjeraka, u odnosu na 326,2 milijuna u 2010. To je povećanje od 1,3%. Možda ne izgleda previše, ali ako se uzme u obzir da prodaja albuma pada od 2004. godine, svako je povećanje velika stvar
– Digitalna prodaja glazbe pretekla je prodaju na fizičkim nosačima (CD-i, vinil, itd.), i na nju u 2011. otpada 50,3% svih prodanih primjeraka
– Digitalna prodaja dosegla je 1,27 milijardi 'komada'. To je novi rekord za digitalnu prodaju i porast od 8,4% u odnosu na 2010
– Fizička prodaja albuma (228 milijuna) pala je za 5% u odnosu na 2010. No, to je zapravo bolji rezultat u odnosu na prethodnu godinu, jer je fizička podaja albuma 2010. u odnosu na 2009. pala za 19,5%
– Prodaja vinila je s 3,9 milijuna primjerka dosegla novi rekord jer je u odnosu na 2010. prodano 1,1 milijun komada više
– Glazbeni streamovi nisu ni blizu brojevima digitalne ili fizičke prodaje, ali su u izvještaju vrlo visoko. Lady Gaga je bila 'najstreamanija' glazbenica s više od 135 milijuna streamova, dok je Super Bass Nicki Minaj bio najizvođenija pojedinačna pjesma s gotovo 85 milijuna streamova
– 2011. je bila dobra godina za jazz, New Age i elektroničku glazbu koje su rasle (u smislu prodaje i izvođenja) po dvoznamenkastim stopama. Jazz je porastao za 26%, New Age za 16%, a elektronička glazba za 15%
– Porast digitalne prodaje albuma također je išao na ruku 'drugoj ligi'. Prodaja digitalnih albuma i rap i elektronike porasla je za 42%. Taj je rast posebno impresivan uzme li se u obzir ogromna online i bootleg kultura u oba žanra
– Veliki dobitnici u 2011.: Lady Gaga je možda imala najviše streamova, ali apsolutna vladarica godine je Adele: Adele ima najprodavaniji album, s 4 milijuna fizički prodanih primjeraka i 1,8 milijuna digitalnih. Imala je i najbolji internet album (321.000), najprodavaniju digitalnu pjesmu , Rolling in the Deep (5,8 milijuna) te najizvođeniju pjesmu na radiju, također Rolling in the Deep sa 658.000 izvođenja.

Ukratko: Adele je vladarica, prodaja albuma se napokon popravila, digitalna prodaja je učvrstila svoju poziciju, a ljudi napokon opet kupuju glazbu. Barem u Americi.

Kontakt

Unison hrvatski glazbeni savez
(sljednik bivšeg IHG-a)

Telefon: 01 3668 027
Fax: 01 3668 047
Adresa: Brozova 8a, Zagreb
E-mail: info@unison.hr